۳۰ مضمون برای مدیران

۱.هزینه کردن از بودجه‌های سازمانی برای بالندگی فردی مدیر جایز نیست.

۲.مدیر باید با اسنادبالادستی سازمان آشنا باشد.

۳.مدیر باید از زمان مناسب تفویض‌اختیار آگاه باشد.

۴.مدیر برای مقابله با تنیدگی شغلی باید بین زندگی کاری و زندگی شخصی‌اش تعادل ایجاد کند.

۵. مدیر از مدیریت فقط نامش را یدک نکشد حضور چشمگیرش در عرصه‌های مختلف سازمان الزامی است.

۶.مدیر باید گزارش نویسی را بر گزارش سازی ارج نهد.

۷.انتقادپذیری از محاسن مدیریت است اما افراط در آن اقتدار مدیر را خدشه‌دار خواهد کرد.

۸.مدیر باید در روابط با فرادستان و فرودستان میانه‌رو باشد.

۹.مدیر باید برای ترقی سازمان مشتری‌مداری را جدی بگیرد.

۱۰.برای مدیر تصمیم‌سازی به مراتب مهم‌تر از تصمیم‌گیری‌ست، زیرا تصمیم‌سازی نشانه‌ی مشارکت کارکنان است.

۱۱.مدیر باید برای آینده با تکنولوژی فردا آشنا باشد.

۱۲.مدیر باید از دست درازی در اسناد و مدارک سازمان اجتناب ورزد.

۱۳.مدیر باید در استخدام کارکنان از اقوام و آشنایان بپرهیزد.

۱۴.مدیر باید از ذهنیت فلسفی (جامعیت، تعمق و انعطاف‌پذیری) برخوردار باشد.

۱۵.مدیر باید در همه‌ی امور نیازسنجی را به موقع و آگاهانه انجام دهد.

۱۶.مدیر نتیجه‌گرایی بر فرآیندکاری ارج ننهد.

۱۷. مدیر باید از اهمال‌کاری بپرهیزد که سلامت سازمان را به خطر خواهد انداخت.

۱۸.رهبری بر مدیریت ارج نهد.

۱۹.بیداری وجدان کاری مدیر برای پیشرفت سازمان حیاتی‌ست.

۲۰.مدیر باید از اهداف سازمان  را دانه دانه بچشد و  رو اهداف مشخص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و زمان‌بندی شده فوکوس کند.

۲۱. پیشنهاد مدیر برای سازمان باید مثل پوست تخم‌مرغ برای گیاه منعفت داشته باشد. 

۲۲.مدیر باید کارمندان خود را بشناسد.

۲۳. مدیر نباید همیشه حق‌ به جانب باشد.

۲۴. چاپخانه‌داری حین کار با دستگاه چاپ دو انگشت خود را از دست می‌دهد. بعد از سانحه  او در ابتدا می‌پذیرد که دو انگشت شست و اشاره  عامل کار نکردن او نیست، سپس آن را فرصت تلقی می‌کند و خلاقانه‌تر به کار خود ادامه می‌دهد.  مدیر هم تغییر در محل کار را  تهدید فرض نکند، آن را در مرحله‌ی اول بپذیرد، سپس از آن به عنوان فرصت بهره ببرد.

۲۵. مدیر باید بر خودآگاهی ممارست کند که لحن و فرهنگ سازمان را او رقم خواهد زد.

۲۶.مدیر نباید‌ از سبک مدیریت یکسان برخوردار باشد.

۲۷.مدیر باید رویکردهای جدید برای ارزیابی عملکرد کارکنان را بیاموزد.

۲۸. مدیر نباید از مسئله‌ای بی‌اطلاع است بلوف بزند.

۲۹. مدیر باید تمرین مداوم در گوش دادن فعال داشته باشد.

۳۰.مدیر باید در انجام کارها اشتیاق داشته باشد.

✍🏻صدف پورمنصف

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *