گفت‌ و‌گوی همکاران

-دکتر، می‌خواهم پادکستی با عنوان«یک فنجان قهوه‌ی هوش  کسب و کار در دانشگاه» تولید کنم، شما در این زمینه سالها فعالیت داشتید، افتخار اپیزود اول را به من می‌دهید؟

+استاد راهنمات کیه؟

– [در حالی که در دلش نجوا می‌کند،  نام دانشگاه غیر دولتی بد در رفته، شما چرا؟] دکتر، پادکست با پایان‌نامه فرق دارد.‌‌

 دکتر محمد نقی ایمانی و همکارانش در کتاب« فنون تدریس و یادگیری» چنین می‌گویند:«ارتباطات خوب کلید کار تیمی است. تسلط بر مهارت‌های ارتباطی و دانستن اینکه چطور به کار مثبت با افراد در کنش متقابل قرار گیریم، برای کار تیمی ثمر‌بخش بسیار مهم است. ارتباط با یک مسئله آغاز می‌شود، سپس برقرار کننده ارتباط از مهارت‌های ارتباطی یا نوشتاری استفاده می‌کند تا تغییری را به وجود آورد.

برای برقراری یک ارتباط خوب باید مطمئن شویم که ایده‌ها یا پیام‌هایی که می‌فرستیم، دریافت و درک می‌کند به آن عمل می‌شود. فقط آمار و ارقام و دانش، تعیین کننده یک ارتباط خوب نیست بلکه ارتباط مجموعه احساسات، طرز برخوردها، ارزش‌ها، امیدها و رویاها را نیر در برمی‌گیرد.

ارتباط خوب چیست؟

-قبل از قضاوت، سعی کنید افراد را بشناسید.

-به دیگران احترام بگذارید. آن‌ها را همان‌طور که هستند، بپذیرید.

-زمانی را به گفت و‌گو بپردازید.

-برای گوش دادن به نظرات یکدیگر وقت صرف کنید.

-سعی نکنید همواره رهبر یا شخص کنترل کننده باشید.

-خود در مورد ارتباطات داوری کنید.

-خودتان باشید.

-راحت باشید.

-رک، باز، مهربان و با توجه باشید.

-درک کنید.

-تک به تک سخن‌بگویید.

-مثبت و حمایت کننده باشید.

-حس شوخ طبعی را حفظ کنید.

-یاد بگیرید که چطور یک « جنگ» منصفانه داشته باشید.»

✍🏻صدف پورمنصف

 

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *