آموزش تاریخ در مدارس

ازش پرسیدم : تخت جمشید کجاست؟

گفت: مصر!!

او دانش‌آموز پایه دوم، مقطع متوسطه دوره اول بود.

*اسکار براونینگ  در مقاله‌ای تحت عنوان « آموزش تاریخ در مدارس» چنین مطرح می کند؛ «اغلب گفته می شود کهآموزش تاریخ نباید بخشی از برنامه درسی آموزش مدرسه باشد. می گویند باید دانش‌آموزان را تشویق کرد کهخودشان تاریخ بخوانند، اما نباید آن را به آنها آموزش داد. زبان، چه باستان و چه مدرن، اساس ادبیات است،همانطور که ریاضیات پایه آموزش علمی است. تاریخ به هیچ یک از این مقوله ها تعلق ندارد و اگر تدریسی صورتگیرد، باید در سنین بالاتر، آموزش داده شود

طاهره رستگار در کتاب« ارزشیابی در خدمت آموزش» چنینین بیان می‌کند؛ «به عنوان مدرس باید باور داشته باشیم،که هر فراگیر قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ما آن ابزار سنتی را که بدون توجه به تفاوت‌های فردی، به دنبالیافتن نقطه ضعف‌هاست، رها کنیم و ابزاری بسازیم که توانایی‌های او را شناسایی کند، به فراگیر اعتماد به نفسبخشد و بر اساس این باور عمل کند که آموزش و ارزشیابی فرآیندهایی درهم تنیده‌اند
✍🏻صدف پورمنصف

*Oscar Browning, The Teaching of History in Schools, Transactions of the Royal Historical Society,Vol. 4 (1889), pp. 69-84 ,Published By: Cambridge University Press

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *